Logo strefa dobrych gier

Avalon - Rycerze Króla Artura

Avalon - Rycerze Króla Artura

Gry planszowe
od 8 lat
od 5 do 10 osób
od 20 do 40 min.

Leży u nas na półce i czeka na Ciebie :-)

41.90 PLN

Legendarny Władca Wysp Brytyjskich- król Artur- zbiera drużynę, by wypełnić heroiczne misje!

I nie sposób odróżnić lojalnych wobec króla rycerzy od zdrajców- podobno wśród nas są poplecznicy Mordreda, którzy nie tylko będą sabotować powodzenia misji, ale także czają się na życie osobistego doradcy Artura- czarodzieja Merlina! Szlachetni Rycerze, nie dajmy się omotać Mordredowi, pomóżmy królowi w zadaniach!

„Avalon- Rycerze Króla Artura” jest klimatyczną grą karcianą, opartą przede wszystkim o interpersonalne zdolności graczy, zmysł obserwacji i dedukcji. Wszyscy uczestnicy (których liczba musi wynieść od 5 do 10) wcielają się w rycerzy króla Artura i będą wykonywać misję zlecone przez władcę. Rozgrywkę rozpoczynamy od wylosowania karty tożsamości, która jest ściśle tajna, nie można z nikim rozmawiać na temat tego co karta zawiera, jaki ma kolor, ani o wyglądzie postaci! Dzięki niej wiemy do której frakcji należymy- do rycerzy króla, czy do popleczników Mordreda. Kiedy wiemy do jakiego obozu należymy, dowolnym sposobem ustalamy, kto jest pierwszym przywódcą. Ustala on od jakiej misji zaczniemy. Następnie proponuje on skład drużyny, która wypełni zadanie. Wszyscy gracze używając kart głosowania wyrażają swoją opinie na ten temat. Każdy ma do wyboru „ZA”- popierając wybór drużyny, lub „PRZECIW” jeśli ma jakieś obiekcje co do składu. Karty głosowania wybrane przez graczy zbiera się i tasuje (by nie było wiadomo czyja karta należy do kogo) i ujawnia wynik. Jeśli większość kart jest „PRZECIW”, skład zostaje rozwiązany, a przywódcą staje się następna osoba. Akcje powtarza się, aż skład drużyny zaproponowanej przez przywódcę zostanie zaakceptowany przez większość (Uwaga! Jeśli za piątym razem będzie więcej głosów „PRZECIW” zwyciężają agenci MORDREDA!). Co się dzieje gdy więcej jest „ZA”? Przywódca rozdaje karty misji członkom zespołu wysłanego na misję. Oni muszą zdecydować czy oddać przywódcy kartę „SUKCES” czy „PORAŻKA”- z zastrzeżeniem, że tylko poplecznicy Mordreda mogą sabotować misję. Jeśli karty są oddane, przywódca je tasuje i obwieszcza wszystkim wynik. Na planszy misji, zaznacza czy misja jest zaliczona, czy wystąpiła jakaś „PORAŻKA”. Gra toczy się do momentu aż któraś ze stron zakończy trzy z pięciu misji zgodnie ze swoim planem.

Uważnie obserwuj wszystkich- nawet najbliższych przyjaciół, bo może się okazać, że to oni sabotują Twoje wysiłki! Nie wysuwaj pochopnych wniosków by nie oskarżać lojalnych rycerzy króla, rozważnie argumentuj swoje racje, podejmuj mądre wybory i broń się przed atakami na swoją osobę. „Avalon- Rycerze Króla Artura” jest fantastyczną przygodą dla większej ilości osób. Małe, poręczne pudełeczko i brak dużej planszy pozwalają rozegrać partyjkę gry nawet podczas podróży! Gra może być naprawdę różnorodna- wybieraj warianty w zależności od umiejętności graczy, wprowadzaj nowe postacie przechylające szale zwycięstwa na stronę Rycerzy Króla, bądź Mordreda, proś Panią Jeziora by sprawdzała lojalność zawodników… Przeżyj własną przygodę w Camelot z „Avalon- Rycerzami Króla Artura”!



Komentarze i opinie na temat gry

Powrót
Google+