Logo strefa dobrych gier

Abyss (Głębia)

Abyss (Głębia)

Gry planszowe
od 14 lat
od 2 do 4 osób
od 40 do 50 min.

Leży u nas na półce i czeka na Ciebie :-)

149.00 PLN

Zostań Władcą Otchłani!

Tam na dnie oceanów, w głębokich odmętach żyje ludność Głębi, a właśnie Ty dostałeś szanse zasiąść na ich tronie. Abyss (Otchłań) to zachwycająca klimatem gra karciana dla 2 do 4 graczy. Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów zwycięstwa. Otrzymujemy je za sojuszników, popierających nas Lordów, oraz za sprawowanie kontroli nad obszarami podwodnej krainy.

Przygotowując Abyss planszę rozkładamy na środku, a talię Sojuszników (mniejszą) i Lordów (większą) kładziemy na wyznaczonych miejscach, natomiast Płytki Lokacji w stosiku obok obszaru gry. Na widoku ustawiamy także Wskaźnik Zagrożenia, a każdemu z graczy rozdajmy pojemnik- muszelkę, w którym będą przetrzymywane perły- walutę Otchłani. Po odsłonięciu wierzchniej płytki Lokacji i 6 wierzchnich kart Lordów możemy rozpoczynać naszą przygodę w Głębinach! W swojej turze gracz ma trzy możliwości- może odsłonić wierzchnią kartę Sojuszników- zabrać ją dla siebie bądź sprzedać sąsiadowi po lewej. Jeśli pierwsza karta mu nie odpowiada, może odkrywać dalej (tak aż do 6 razy!). Sojusznicy różnią się między sobą wartością i kolorem, a by w następnych turach pozyskać Lordów będziemy musieli zapłacić im odpowiednimi sprzymierzeńcami (np. potrzeba 3 Sojuszników, z czego jeden musi być czerwony, drugi zielony). Jeśli do naszych planów pasuje czwarta odsłonięta karta Sojuszników zabieramy ją, a poprzednie trzy układamy kolorami (zakryte!) na odpowiednich polach na środku planszy. Uwaga! W talii Sojuszników czają się Wrogowie! Możemy z nimi podjąć walkę- dostać nagrodę wyznaczaną przez Wskaźnik zagrożenia (żetony zagrożenia, perły, klucze) lub zignorować go, a Wskaźnik przesunąć o jeden. Drugą możliwą akcją, którą gracz może podjąć w turze jest właśnie pozyskanie Sojuszników danego koloru w ciemno- warto więc zapamiętywać jakie wartości już w grze się pojawiły! Trzecią możliwością jest „zakup” Lorda. Jak wyjaśnione było wcześniej, za Lordów Otchłani płacimy Sojusznikami- odrzucamy wszystkie karty potrzebne do zakupu na stos kart odrzuconych, zostawiając sobie jedną z najniższym wynikiem. Wybrany Lord ląduje przed graczem, pomagając swoją cechą specjalną. Wyłożone karty Lordów możemy uzupełniać w trakcie gry płacąc za każdego nowoodkrytego jedną perłę, lub jeśli zostaną tylko dwaj odkryci gra automatycznie uzupełnia wszystkie puste pola, a gracz który miał wybór spośród dwóch otrzymuje dwie perły z banku. Ostatnią rzeczą jest sprawdzenie czy kontrolujemy Lokację- Lordowie dają nam klucze. Jeśli zgromadzimy ich trzy, możemy wziąć Lokację odkrytą bądź ze stosu. Uwaga! Kładziemy ją tak by przysłoniła cechy Lordów- nie będziemy mogli z nich już korzystać. Gdy ktoś zgromadzi 7 dużych kart Lordów Otchłani, gra Abyss dobiega końca. Podliczamy punkty za Lokacje, Lordów, Sojuszników i za żetony zagrożenia.

Karciana gra z Głębią! Abyss jest niesamowitą przygodą w podmorskim świecie o prostych zasadach, ale wymagająca od graczy obserwacji, myślenia i podejmowania decyzji! Mechanika gry doskonale sprawdza się zarówno na 2 jak i na 4 osoby! Sprawdź, że Abyss to nie tylko niezwykłe grafiki i nietypowe pudełko, ale fantastyczny i emocjonujący wyścig do tronu ludu Głębin!



Komentarze i opinie na temat gry

Powrót
Google+