Trudne warunki pokażą, kto jest najlepszym kierowcą!
Ryk silników niemal zagłusza nieustępliwa ulewa. Atmosfera podczas Grand Prix Japonii aż iskrzy od pełnego napięcia oczekiwania i niepewności. Nieskazitelny tor, niegdyś niosący obietnicę...
Wraz ze znajomymi wyruszacie na dzień pełny emocji, szyderstw i obstawiania Waszych ulubionych koni! Obstawiajcie zakłady w czasie rzeczywistym, obserwując gonitwę koni na torze wyścigowym. Wolicie obstawiać zakłady wcześniej, by skorzystać z lepszyc...
Arrakis. Diuna. Pustynna planeta. Stań na czele jednego z wysokich rodów Landsraadu. Wznieś swój sztandar nad bezkresnym pustkowiem i wyślij swoich wojowników oraz szpiegów do akcji. Z kim nawiążesz sojusz, a kogo zdradzis...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Multiuniversum
Jestem mile zaskoczona, nie spodziewałam się, że gra będzie tak dobra. Uwielbiam, gdy okazuje się, ż...