Trudne warunki pokażą, kto jest najlepszym kierowcą!
Ryk silników niemal zagłusza nieustępliwa ulewa. Atmosfera podczas Grand Prix Japonii aż iskrzy od pełnego napięcia oczekiwania i niepewności. Nieskazitelny tor, niegdyś niosący obietnicę...
Kolejny tom bestsellerowej opowieści fantasy o wikingu Thorgalu Aegirssonie. Seria została wymyślona przez słynnego scenarzystę Jeana Van Hamme`a i wybitnego polskiego rysownika Grzegorza Rosińskiego. Podczas powrotu z misji na dalekiej północ...
Escape Room: Skarb Czarnobrodego to część serii gier inspirowanych prawdziwymi escape roomami, w których grupa ludzi zostaje „uwięziona” w pomieszczeniu pełnym zagadek i dziwnych przedmiotów. Celem gry jest rozwiązywanie zag...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Lords of Xidit
ból, że od trzech osób. ale na serio warto! ładnie wydana, w świecie Seasons, oryginalny mechanizm p...