Kraken to gra ukrytych tożsamości, blefu i dedukcji, z trzema stronnictwami o całkowicie rozbieżnych celach. Wszyscy stanowicie załogę jednego statku, jednak pragniecie poprowadzić go zupełnie innym kursem. Lojalni marynarze chcą doprowa...
Premiera 26.04.2024
Pokonaj bandytów i odzyskaj złoto!
Nikczemni bandyci ukradli złoto z Górskiej Doliny! Swoje łupy ukryli w bagażach pasażerów, a teraz wraz z nimi ruszają pociągiem do miasta. Wskakujcie do dyliżansu, ...
PREMIERA LISTOPAD 2024
Zostańcie mistrzami cechu, by na czele swoich rodów stanąć do wyścigu przez wieki. Wasze rodziny będą rywalizować miedzy sobą, tworząc wspólnie dzieło wszech czasów - katedrę La Sagrada Familia. Każdy witr...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Koncept
Pomysł podobny nieco do kalamburów. Nadaje się i dla dorosłych, i dla dzieci, jednak rozgrywka, wyda...