"Thorgal. Aniel" to trzydziesta szósta część bestsellerowej i popularnej serii fantasy o przygodach Thorgala - niezwykłego bohatera wychowanego przez wikingów!Jeśli interesujesz się powieściami fantasy w których dominuje wartka a...
Zestaw najpopularniejszych gier planszowych "Chińczyk" i "Warcaby" przyda się w każdym domu.
Chińczyk: gra towarzyska dla 2-4 osób.Do gry używa się: planszy, kostki i 16 pionków w czterech różnych kolorach.Warcaby: gra towarzysk...
Premiera: 10 kwietnia 2024 r.W życiu nie ma nic za darmo! Wyobraź sobie, że od teraz możesz przesyłać myśli bezpośrednio do umysłów innych ludzi, ale w zamian nie możesz zginać kolan i łokci. Przyjmujesz wyzwanie? A co Twoim zdaniem wybraliby ...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Epoka Kamienia (Stone Age)
Klasyka gatunku gier opartych o mechanikę Worker Placement (pozyskiwania akcji poprzez zarządzanie r...