Wyprawa Darwina

-29%

Mecz stulecia

-26%

Wsiąść do Pociągu: Paryż

-26%

Zwierzaki żądne władzy

-50%
zabawka Ty Inc. 36378 Karli - Szary Koala. Ty Beanie Boos
-31%
gra planszowa Escape Room: Skarb Czarnobrodego
Książki, komiksy ... Rozwiń
  18.00 PLN 24.99 PLN
  22.90 PLN 29.99 PLN
  21.00 PLN 29.99 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  6.90 PLN 7.90 PLN
  95.00 PLN 119.00 PLN
  7.00 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Epoka Kamienia (Stone Age)
Klasyka gatunku gier opartych o mechanikę Worker Placement (pozyskiwania akcji poprzez zarządzanie r...
Michał Malkon Malinowski