Wpraw w ruch szare komórki!
Tytuł, który sprawi, że Twój mózg wrzuci wyższy bieg. Chwyć garść zębatek i dopasuj je do planszy. Gdy ułożysz na planszy wszystkie elementy tak, aby się ze sobą połączyły... pokręć jedną z duż...
Inteligentne szczury kolonizują okolicę w nowej grze euro twórców Barrage, Wyprawy Darwina i Anunnaki !
Dziś podwórko, jutro cały świat!Przejmij kolonię super inteligentnych szczurów, które uciekły z laboratorium, ...
Premiera 17.05.2024
Ulepimy dziś bałwana?
A founding member of the X-Men and the team’s prankster, Bobby Drake discovered his mutant power to generate cold and manipulate ice as a young teen. He joined Xavier’s school to escape persecut...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Pytaki (wydanie czwarte)
Gra PYTAKI jest przyjemną, prostą grą integracyjną dla całej rodziny. Gra jest teraz bardzo atrakcy...