Planowana data premiery: 23.05.2024 r.
Kalejdoskop postaci z uniwersum Spider-Mana w walce… z grą!
Planszowe wyzwanie dla starszych i młodszych fanów człowieka-pająka. Gdy łotry gromadzą się ze wszystkich zakątków spiderw...
Inteligentne szczury kolonizują okolicę w nowej grze euro twórców Barrage, Wyprawy Darwina i Anunnaki !
Dziś podwórko, jutro cały świat!Przejmij kolonię super inteligentnych szczurów, które uciekły z laboratorium, ...
Złap falę na dobra zabawę.
Wybierz jedno ze 120 zadań i postaraj się dopasować element soft-touch na planszy. Jeśli element nie pasuje, obróć go o 90 stopni, co może pomóc lub nie! IQ Waves to kompaktowa zabawa, którą może...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
nieCallisto
Jedna z lepszych gier logicznych w jakie grałam. Jak dla mnie lepsza od blokusa.