Escape Room: Skarb Czarnobrodego to część serii gier inspirowanych prawdziwymi escape roomami, w których grupa ludzi zostaje „uwięziona” w pomieszczeniu pełnym zagadek i dziwnych przedmiotów. Celem gry jest rozwiązywanie zag...
Istnieje pewna wiedza na temat świata i wszechświata, o której większość nigdy nie powinna się dowiedzieć…
- H. P. Lovecraft dla Hazel Heald, "Z bezmiaru eonów"
Równolegle z naszym wymiarem istnieje także wie...
Pokonaj bandytów i odzyskaj złoto!
Nikczemni bandyci ukradli złoto z Górskiej Doliny! Swoje łupy ukryli w bagażach pasażerów, a teraz wraz z nimi ruszają pociągiem do miasta. Wskakujcie do dyliżansu, ruszajcie w pościg i nie p...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Alchemicy (Alchemists)
Alchemicy to kolejna genialna gra, która stała się moim faworytem! Polecam wszystkim fanom fantasy i...