Przez tysiąc lat, wraz z innymi bogami rządziliście krainą Eldranir, światem pełnym niewykorzystanego potencjału, zamieszkanym przez rozproszoneklany śmiertelników. Bez względu na to, co o nich myślisz, są ci potrzebni, gdyż ich wiara jest źr&...
Planowana data premiery: 23 kwietnia 2024r.
Biały Dzień Śmierci Londyn - Rok 49 po Dniu Białej Śmierci. Płeć ludzka jest na upadku. Sang-Pur, silni ze swojej przewagi technologicznej, przedstawiają się jako życzliwi, którzy chcą pomagać ludzi...
Poznaj Hokusa i Pokus – dwójkę przyjaciół, którzy razem uczą się w Szkole Bajkonologii. Przed nimi dwie niesamowite, a zarazem niebezpieczne misje. Wyrusz z Hokusem do Krainy Chmur, by odnaleźć i ocalić zaginioną Dorotkę. A...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Cyklady (edycja polska)
Świetna i prosta. Klimatyczne przepychanki, sporo interakcji negatywnej, nasyłamy na siebie wojska i...