Great Western Trail: Kolej na Północ

-11%

Talisman: Magia i Miecz (5. edycja)

-22%

Inventions: Ewolucja Idei

-29%

MikroMakro 4: Ostatnie starcie

-36%
gra planszowa Brzdęk! Katakumby
-34%
gra planszowa Rok w Lesie: Znajdź Zwierzaka (druga edycja)
Książki, komiksy ... Rozwiń
  19.90 PLN 39.95 PLN
  126.26 PLN 149.90 PLN
  29.90 PLN 49.99 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  25.00 PLN 29.95 PLN
  9.90 PLN 11.95 PLN
  6.90 PLN 9.50 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
stare7 Cudów Świata
Czy myślałeś kiedyś jak to jest być przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego? Je...
Karolina Wojciechowska