Wyprawa Darwina

2 (czwartek) sklep czynny od 11.00 do  19.00 i 4 (sobota) maja sklep czynny od 11.00 do 17.00

-26%

Cyberpunk 2077: Gangi Night City

-25%

Kids Express (edycja polska)

-21%
gra karciana Pokemon TCG: Combined Powers - Premium Collection
-48%
gra planszowa Pandemia (edycja polska)
Książki, komiksy ... Rozwiń
  29.90 PLN 49.99 PLN
  24.90 PLN 34.99 PLN
  21.00 PLN 29.99 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  169.00 PLN 199.00 PLN
  79.90 PLN 99.00 PLN
  9.90 PLN 13.95 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
stare7 Cudów Świata
Czy gra ,,7 cudów” sama jest cudem? Myślę, że słowo ,,cud” to zbyt wiele, wystarczy, że napiszę, że ...
Dominika Ferenc