Poznaj Hokusa i Pokus – dwójkę przyjaciół, którzy razem uczą się w Szkole Bajkonologii. Przed nimi dwie niesamowite, a zarazem niebezpieczne misje. Wyrusz z Hokusem do Krainy Chmur, by odnaleźć i ocalić zaginioną Dorotkę. A...
Wraz ze znajomymi wyruszacie na dzień pełny emocji, szyderstw i obstawiania Waszych ulubionych koni! Obstawiajcie zakłady w czasie rzeczywistym, obserwując gonitwę koni na torze wyścigowym. Wolicie obstawiać zakłady wcześniej, by skorzystać z lepszyc...
PREMIERA LISTOPAD 2024
Zostańcie mistrzami cechu, by na czele swoich rodów stanąć do wyścigu przez wieki. Wasze rodziny będą rywalizować miedzy sobą, tworząc wspólnie dzieło wszech czasów - katedrę La Sagrada Familia. Każdy witr...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Dixit 2: Przygody
Pięknie rozbudza wyobraźnię, a różnego rodzaju kontynuacje i rozszerzenia sprawiają, że chyba nigdy ...