PREMIERA 30.06.2024
Nowa mapa ze świeżymi zbrodniami!
Witajcie w spokojnym, na pierwszy rzut oka, miasteczku, które jest siedliskiem przestępczości. Morderstwa, podstępne kradzieże i mroczne sekrety są tutaj codziennością.
Ostatnie sta...
Wyhoduj własne, niezwykłe drzewko
Otwórzcie magiczną skrzynię i wkroczcie do świata żywych dzieł sztuki, gdzie czekają na Was kolorowe kafelki, abyście mogli formować piękne drzewka bonsai w urokliwych doniczkach. Zanurzcie się ...
Marzysz, by dostać się do szkoły dla małych rycerzy? Sara i Natan pomogą Ci tego dokonać. Oni również bardzo chcą zostać rycerzami i są gotowi sprostać każdemu wyzwaniu, żeby osiągnąć cel. Otwórz komiks i razem z nimi wyrusz na sp...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Bang! (edycja polska)
Bang! To rewelacyjna gra karciana dająca zastrzyk emocji. Adrenalina nie do opisania, osadzona w rea...