Kroniki Zamku Avel: Nowe Opowieści

2 (czwartek) i 4 (sobota) maja sklep jest otwarty normalnie :)

-26%

Cyberpunk 2077: Gangi Night City

-25%

Kids Express (edycja polska)

-14%
akcesorium do gry Koszulki Rebel (63,5x88 mm) CCG Premium 100 sztuk
-29%
gra planszowa Diuna: Imperium
Książki, komiksy ... Rozwiń
  55.90 PLN 79.99 PLN
  44.00 PLN 59.99 PLN
  15.00 PLN 19.00 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  78.90 PLN 94.95 PLN
  8.00 PLN 9.90 PLN
  10.90 PLN 14.90 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Niet!
bardzo sceptycznie podchodziłem do tego tytułu. samo przeczytanie instrukcji okazało się.... że już ...
Tomasz Gryglicki