Pokonaj bandytów i odzyskaj złoto!
Nikczemni bandyci ukradli złoto z Górskiej Doliny! Swoje łupy ukryli w bagażach pasażerów, a teraz wraz z nimi ruszają pociągiem do miasta. Wskakujcie do dyliżansu, ruszajcie w pościg i nie p...
PREMIERA: 29.05.2024
Planszowa odsłona kultowej gry wideo.
Wstawaj samuraju, mamy gang do poprowadzenia!Cyberpunk 2077: Gangi Night City oddaje w twoje ręce kontrolę nad gangiem walczącym na ulicach nigdy niegasnącego Night City. Ta wojna przyciągn...
Specjalna edycja z okazji 20-lecia gry!
Od 20 lat krasnoludy przeczesują korytarze w poszukiwaniu cennego złota, a sabotażyści dokładają starań, aby im to uniemożliwić. Rozbudowujcie labirynt korytarzy i przeszukujcie kopalnię w nadziei na znale...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus