PREMIERA: 29.05.2024
Dwa nowe gangi, teren Badlands i rozgrywki także dla 5 graczy!Apokaliptyczne pustkowia i ich porąbani mieszkańcy... Nomadzi polujący na na niczegoniepodejrzewających podróżnych... Jeśli uważasz, że Night City jest niebezp...
PREMIERA: 29.05.2024
Planszowa odsłona kultowej gry wideo.
Wstawaj samuraju, mamy gang do poprowadzenia!Cyberpunk 2077: Gangi Night City oddaje w twoje ręce kontrolę nad gangiem walczącym na ulicach nigdy niegasnącego Night City. Ta wojna przyciągn...
PREMIERA 30.06.2024
Przemyśl dokładnie strategię i rozgrywaj epickie bitwy!
Czy staniesz u boku Królowej w walce przeciwko rozprzestrzeniającemu się chaosowi? A może wesprzesz żądną władzy Mutare, której marzeniem jest przei...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Czarne historie 1
Znakomita gra dla tych, którzy lubią wyzwania i dobrą zabawę. Rzeczywiście, aby odgadnąć którąś z za...