W tej grze gracze nie rywalizują ze sobą – zamiast tego starają się wspólnie przejść przez wszystkie 10 poziomów każdego z 5 światów. Robią to, zagrywając karty na siatkę o wielkości 5 na 10 kart – i licząc na to, że ...
PREMIERA 01.08.2024
Kultowa gra przygodowa w odświeżonej odsłonie!
Nadchodzi świt Nowej Ery. Talizmany spadły z nieba, zwiastując wyprawę po Koronę Władzy. Pretendenci wszelkiej maści przygotowują się do rywalizacji o ten najpotężniejszy ar...
Nieustraszona Lusia powraca i znów zaprasza Cię do swojego komiksowego świata. Tym razem spróbujecie wspólnie rozwikłać tajemnicę zniknięcia Aresa. W nocnej wędrówce po nowych, nieznanych miejscach będzie towarzyszył Wam M...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Aarrr! (Arrr!, Ar! Arr! Aarr!)
Bardzo przyjemna, niezbyt skomplikowana gra dla dwojga. Cena jak najbardziej adekwatna do wykonania....