W grze „Bałagany” każdy znajdzie coś dla siebie, przygotowaliśmy dla was 4 warianty świetnej zabawy. W każdym wariancie bawimy się w poszukiwaczy różnych przedmiotów lub zwierzątek w domu, ogrodzie i garażu. Możecie zagrać w...
Zupa z trupa. Gry do plecaka
Unikaj kart z obrzydliwymi daniami!
Na początku gry każdy dostaje na rękę 12 kart. Zadaniem graczy jest odrzucanie kart zgodnych z kartą warunku (ten sam kolor karty lub taka sama wartość). Ale możemy r&oa...
PREMIERA 30.06.2024
Nowa mapa ze świeżymi zbrodniami!
Witajcie w spokojnym, na pierwszy rzut oka, miasteczku, które jest siedliskiem przestępczości. Morderstwa, podstępne kradzieże i mroczne sekrety są tutaj codziennością.
Ostatnie sta...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
nieFive Tribes
Gra Five Tribes (pięć plemion) jest typową przedstawicielką typu eurogier z wszelkimi zaletami ale i...