Premiera 13.06.2024
Nieodwracalnie Plagą naCechowane zombie wkraczają do gry
NPC 2 to dodatek do Zombicide: Czarna Plaga zawierający zestaw specjalnych zombie. W jego skład wchodzą nieumarli, którzy są szwendaczami wyróżniającym...
Premiera 13.06.2024
Nieodwracalnie Plagą naCechowane zombie wkraczają do gry
NPC 2 to dodatek do Zombicide: Czarna Plaga zawierający zestaw specjalnych zombie. W jego skład wchodzą nieumarli, którzy są szwendaczami wyróżniającym...
Przemysłowcy w epoce nowej energii !!!
Gdy Elsa von Frühlingfeld użyła niedawno wyizolowanego pierwiastka uranu do podgrzania słoika z wodą, a uzyskaną parę wykorzystała do zasilenia silnika w procesie, który nazwała „atomizacją&...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Holmes: Sherlock Mycroft
Ciekawa propozycja dla fanów dwuosobówek. Bardzo lubie Zaginione Miasta, ale Holmes spokojnie ją zas...