premiera 05.06.2024
Fantastyczne rezerwaty drakonidów
Przenieś się do świata, pod którego niebem szybują smoki wszelakich kształtów, rozmiarów oraz kolorów i wciel się w smokologa amatora, by odkrywać jaskinie i p...
W dodatku do Bonsai znajdziecie nowe elementy, które urozmaicą Wasze rozgrywki.
Wprowadźcie do gry jedno wybrane rozszerzenie lub obydwa naraz.
Dzięki specjalnym kafelkom korony Waszych drzewek staną się jeszcze bardziej zielone. A może...
Planowana data premiery: 23.05.2024 r.
Kalejdoskop postaci z uniwersum Spider-Mana w walce… z grą!
Planszowe wyzwanie dla starszych i młodszych fanów człowieka-pająka. Gdy łotry gromadzą się ze wszystkich zakątków spiderw...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Wiedźmin Gra Przygodowa
W długi weekend czerwcowy miałem okazję przetestować grę i....
Wykonanie elementów bardzo dobre, pla...