Great Western Trail: Kolej na Północ

-11%

Talisman: Magia i Miecz (5. edycja)

-22%

Inventions: Ewolucja Idei

-29%

MikroMakro 4: Ostatnie starcie

-34%
gra planszowa Rok w Lesie: Znajdź Zwierzaka (druga edycja)
-21%
gra planszowa Ubongo: Extreme
Książki, komiksy ... Rozwiń
  21.50 PLN 29.99 PLN
  29.90 PLN 49.99 PLN
  3.52 PLN 24.90 PLN
Figurki i akcesoria ... Rozwiń
  99.00 PLN 119.95 PLN
  29.90 PLN 36.95 PLN
  7.00 PLN

Gry planszowe - słownik

Interakcja
 jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji: Cytadela Bang! Bohnhanza Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji: Książęta Florencji Puerto Rico Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Ludum - Akademia Graczy Planszówek   Encyklopedia Gier Planszowych   I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Wojownicy Podziemi (druga edycja)
Gra fajna bo skupiamy się na tym by sobie nawzajem pomagać, miła odmiana po Munchkinie itd. Szybko s...
Madzia Skowronek