Marzysz, by dostać się do szkoły dla małych rycerzy? Sara i Natan pomogą Ci tego dokonać. Oni również bardzo chcą zostać rycerzami i są gotowi sprostać każdemu wyzwaniu, żeby osiągnąć cel. Otwórz komiks i razem z nimi wyrusz na sp...
Przemysłowcy w epoce nowej energii !!!
Gdy Elsa von Frühlingfeld użyła niedawno wyizolowanego pierwiastka uranu do podgrzania słoika z wodą, a uzyskaną parę wykorzystała do zasilenia silnika w procesie, który nazwała „atomizacją&...
Planszowa historia wynalazków w nowej grze Vitala Lacerdy, autora Weather Machine, On Mars, Bot Factory czy Kanban EV.
Gra Inventions opisuje najbardziej doniosłe wynalazki ludzkości i oddaje moc tych technologicznych osiągnięć w ręce graczy,...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Colt Express (edycja polska)
dziki zachód: strzelaniny, pędzący pociąg, bandyci! proste zasady i sporo zabawy! zawierucha, kupa ś...