Tylko od was zależy, jak będzie wyglądać ten rok!
Gracie kartami przedstawiającymi 4 pory roku: WIOSNĘ, LATO, JESIEŃ i ZIMĘ.
Staracie się zdobyć 12 kart tworzących rok. Wygra osoba, która stworzy rok z największą liczbą punktów.
W dodatku do Bonsai znajdziecie nowe elementy, które urozmaicą Wasze rozgrywki.
Wprowadźcie do gry jedno wybrane rozszerzenie lub obydwa naraz.
Dzięki specjalnym kafelkom korony Waszych drzewek staną się jeszcze bardziej zielone. A może...
Pożegnaj się z planszami w jednym kawałku i stwórz swoje własne lochy w kolejnej, samodzielnej grze z serii – Brzdęk! Katakumby!
Katakumby pełne są czekających na odkrycie tajemnic. Portale prowadzą do najmroczniejszych zakątków ...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Listy z Whitechapel
Moim zdaniem to najlepsza gra dedukcyjna - niesamowity klimat, cudowne wykonanie, po prostu perełka....